Na górskim szlaku w Ustroniu

31 maja 2023

W dniach 29-30 maja TPD zorganizowało wycieczkę do Ustronia. W wycieczce uczestniczyły dzieci z dąbrowskich szkół, w tym ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego. Projekt wycieczki nie bez powodu nosił nazwę: „Na górskim szlaku”. Naszym celem było między innymi zdobycie góry Czantorii, do której dotarliśmy kolejką linową, a następnie dotarcie (szlakiem górskim) do wieży widokowej na szczycie. Pięknym zdjęciom nie było końca. Tego samego dnia zwiedziliśmy także Pijalnię Wód oraz Park w Ustroniu.

Po południu dotarliśmy do pensjonatu w Brennej i po krótkim odpoczynku ruszyliśmy na kolejny spacer – tym razem wzdłuż rzeki Brennicy. Był to czas na zakup pamiątek, ale i aktywny wypoczynek na placu zabaw. Pyszna obiadokolacja nie zakończyła naszych podróżniczych wrażeń. Za cel postawiliśmy sobie zwiedzenie okolicy, a konkretnie – wzgórza Płachciok z przepięknym widokiem na góry i dolinę, w której rozciąga się Brenna. To wyjątkowo spokojne miejsce było wspaniałą okazją dla wykonania wielu zdjęć.

Kolejny dzień wycieczki to już zwiedzanie Parku Leśnych Niespodzianek w Ustroniu. W Parku czekały na nas liczne atrakcje, takie jak: pokazy lotów ptaków drapieżnych (t.j.: bielik, pustułka, jastrząb, sokół, raróg), pokazy lotów sów (t.j.: puszczyk wirginijski, sowa śnieżna, puchacz czy płomykówka) i oglądanie ssaków m.in.: dzików, świnek wietnamskich, kóz czy też żubrów i licznych jeleni oraz saren. Ten dzień upłynął nam zdecydowanie pod znakiem przyrody. Ochoczo zwiedziliśmy bowiem ścieżkę edukacyjną i Centrum Edukacji Przyrodniczo Leśnej zwane również „Muzeum Myślistwa i Łowiectwa”. To tutaj zobaczyliśmy ekspozycje zwierząt z Ameryki Północnej, Afryki i Europy. Plansze edukacyjne były wspaniałym uzupełnieniem lekcji przyrody. Następnie wkroczyliśmy w miejsca widokowe i aleję bajkową z ruchomymi ekspozycjami bajek.

Leśny Park Niespodzianek to nie tylko zwierzęta, ale również duży plac zabaw. Dla naszych  najmłodszych czekały: huśtawki, batuty, zjeżdżalnie oraz niesamowita przygoda w suchym basenie z tysiącami kolorowych piłeczek. Starszym natomiast  przypadły w udziale: karuzele, linowy pająk do trenowania wspinaczki oraz przejażdżka na mini tyrolce.

Po tak niezliczonych wrażeniach udaliśmy się na obiad i po spakowaniu bagaży ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Projekt finansowany przy udziale środków Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.